5 tips voor het schrijven van een succesvolle Facebook advertentie tekst

Pffff….ik  ⛔ STOP ermee Facebook wat een DRAMA….ik snap er werkelijk waar niks van!
Hoe ga ik dit in hemelsnaam onder de knie krijgen? 🤷‍♀️ Die techniek ook altijd!!!
Herken je deze struggle ook….🤦‍♀️Facebook adverteren niet mijn ding!

🆘Hoe richt ik mijn Facebook Bedrijfsmanager in?
🆘Hoe maak ik een succesvolle advertentiestrategie voor mijn bedrijf?
🆘Hoe maak ik een winstgevende advertentiecampagne op Facebook?
🆘Welke doelstelling gebruik ik om te adverteren?
🆘Heb ik de standaard doelgroepen aangemaakt?
🆘Hoe bereik ik de juiste mensen voor mijn aanbod?
🆘Hoe behaal ik dan de gewenste resultaten?

Ben je al een tijdje bezig, maar nog niet met het gewenste resultaat?

Vóórdat je begint met Facebook adverteren heb ik een advies voor JOU…
Het “aha-moment” na het kiezen van de doelstelling, doelgroep en budget is het dan zover. Het schrijven en samenstellen van de Facebook advertentie. Maar hoe doe je dit dan op een goede manier en waar kun je op letten?

💌 Start met het maken van een Visual (afbeelding)!
Een afbeelding is visueel en zorgt voor de aandacht. Zorg dat je klanten niet voorbij jouw afbeelding “scrollen”. Maak een aantrekkelijke afbeelding. Hoe “Authentieker” hoe beter! Zorg dat jouw afbeelding relevant is voor wat je aanbiedt.

Gebruik je tekst  in je afbeelding, zorg dan dat deze aansluit en identiek is aan de koptitel in je advertentietekst.

💌 Maak een pakkende koptitel! Hoe “Authentieker” hoe beter!
Zorg dat de eerste 2 regels een sensationele advertentietekst zijn. Mensen zijn
altijd op zoek naar sensatie. Maak je titel “onweerstaanbaar”!

Benoem een opvallende situatie of een bijzonder resultaat (positief of negatief).
Denk altijd aan je doel: jouw potentiële klant moet stoppen met scrollen om
jouw tekst te lezen. Zie deze kopregel als een “aanloop” naar je call-to-action (button).

💌 Advertentietekst
Zodra je de aandacht te pakken hebt, ga je dieper in op de inhoud. Mensen lezen
het liefst content dat als een verhaal geschreven is. Dit noemt men ook wel Storytelling. Schrijf het verhaal van een probleem dat door jouw dienst/product is opgelost, of juist een situatie van iemand die enorm geholpen is door jouw product of dienst.

Je advertentietekst samen met de afbeelding spelen een belangrijke rol. Dit noem ik een 1-2-tje:
1. De afbeelding trekt de aandacht.
2. Jouw advertentietekst is de verleiding en leidt tot een actie (Call To Action). De welbekende klik op de button.

💌 Maak een Call To Action (CTA)!
Wat wil je dat jouw klanten doen? Welke actie wil je dat ze ondernemen? Bijvoorbeeld contact met jou opnemen, je blog lezen, naar jouw website gaan en je aanbod bekijken.
Neem altijd een call-to-action op in je advertentie die aansluit bij je aanbod.

💌 Resultaat: De perfecte advertentie tekst!

Deze stappen vormen een handige richtlijn voor het schrijven van een succesvolle Facebook advertentie tekst.

Hoe fijn zou het zijn als je van geen/weinig resultaat naar een succesvolle Facebook Advertentie gaat?

Laten we samen, tijdens een telefoongesprek van 30 minuten jouw kansen en mogelijkheden bespreken. Zodat jij kan groeien en meer resultaat haalt uit Facebook Marketing!

Het adviesgesprek is geheel GRATIS en vrijblijvend.

Met de juiste strategie en tools kom je er wel.
Wil jij jouw bedrijf (online) laten groeien?
Vraag je je af wat daarvoor nodig is en of ik jou daarbij kan helpen?
Laten we samen kijken hoe jij stappen kan zetten:
 Wat zijn jouw doelen en hoe kun jij daar komen.
 Welke stappen jij zou kunnen nemen om je doelen te bereiken.
Of en hoe ik jou kan helpen.
Plan hier jouw Business Clarity Call:
https://academyvirtualstars.nl/business-clarity-call/ 
Posted in

Virtual Stars

Laat een reactie achter