5 tips om unieke content te schrijven die bij jou past!
Goede content schrijven dat is toch best moeilijk...of denk ik er te veel over na en loop ik hierdoor vast.
Je hebt een idee, misschien wel een plan of alles al helemaal uitgewerkt en je denkt hoe nu verder? Door jezelf online te laten zien weten klanten jou pas te vinden en dat jij er bent om hen te helpen!
Vóórdat je begint met Content schrijven heb ik een advies voor JOU…
Hoe deel je jouw ideeën, je aanbod met je volgers en/of jouw ideale klant(en) zonder dat je te opdringerig overkomt?
Het “aha-moment” voor het schrijven van Content die bij jou past. Maar hoe doe je dit dan op een goede manier en waar kun je op letten?
Wanneer je JOUW verhaal vertelt...en daarmee bedoel ik niet waar je bent opgegroeid, naar school bent gegaan, je eerste baan hebt gekregen, enz.
De belangrijkste vragen die je jezelf kunt stellen:
📝Wat is jouw échte verhaal?
📝Welk pad heb jij gelopen?
📝Welke keuzes heb jij gemaakt? En waarom?
📝Welke lessen heb je hieruit geleerd? Waar heeft het jou allemaal gebracht?
Onderneemsters hebben geen idee wat hun verhaal is. Of ze denken dat ze geen verhaal hebben. En nee, nu denk je vast en zeker ik ga toch zeker niet mijn verhaal van mijn bore-out, burn-out delen! En als ze wel iets te vertellen hebben dan denken ze: "Wie zit er nu op mijn verhaal te wachten?" Vooral die laatste is voor mij een uitdaging om hiermee aan de slag te gaan. Iedereen heeft een verhaal te vertellen!
De belangrijkste vraag die je jezelf kunt stellen is...Waar ga ik beginnen…?
"Ik geloof in de kracht van een authentiek, inhoudelijk overtuigend verhaal als basis voor alle communicatie. Een verhaal dat verbindt, inspireert en mensen in beweging brengt."
Een beter begin, begint bij JEZELF!
JIJ bent je bedrijf, dus in jouw geval is company & personal branding vrijwel gelijk. Jij vormt eigenlijk "alles" van jouw bedrijf, dus belangrijk dat het helemaal bij jou als persoon en bedrijf past.
Dus niet zoals de rest van de wereld een post plaatsen vanuit een standaard contentkalender met een post over “secretaressedag, Blauwe maandag” etc. Als deze Content posts niet aansluiten bij jouw aanbod, dan is dit gewoon zonde van jouw tijd!
Creëren van een eigen stijl is belangrijk. Welke sfeer wil je uitstralen, welke kleuren en lettertypes passen hierbij en welke spreken je aan? Wat zegt dit over jou? Je wordt geïnspireerd en kiest wat bij je past. Ontdek jouw creativiteit!
Pas jouw stijl niet aan aan hoe anderen het doen.
Laat jouw bedrijf en de persoon achter jouw bedrijf zien. Dit hebben jouw klanten nodig om te kiezen voor jou! Vergeet niet: mensen kopen van mensen!
Step into the place of discomfort and write the words that will bring freedom and meaning to your life. Because in hearing other people's stories (and telling our own), we often find understanding and acceptance. Stories help us feel not so quiet and alone in this world.\
💌 Start met het maken van een Visual (afbeelding)!
Een afbeelding is visueel en zorgt dus voor de aandacht. Zorg dat je klanten niet voorbij jouw afbeelding “scrollen”. Maak een aantrekkelijke afbeelding. Hoe “Authentieker” hoe beter! Zorg dat jouw afbeelding relevant is voor datgene wat je aanbiedt.
💌Maak een pakkende koptitel! Hoe “Authentieker” hoe beter!
Zorg dat de eerste 2 regels een sensationele titel zijn. Mensen zijn
altijd op zoek naar sensatie. Maak je titel “onweerstaanbaar”!
Benoem een opvallende situatie of een bijzonder resultaat (positief of negatief).
Denk altijd aan je doel: jouw potentiële klant moet stoppen met scrollen om
jouw tekst te lezen. Zie deze kopregel als een “aanloop” naar je call-to-action (button).
💌Inhoudelijke tekst
Zodra je de aandacht te pakken hebt, ga je dieper in op de inhoud. Mensen lezen
het liefst content dat als een verhaal geschreven is. Dit noemt men ook wel Storytelling. Schrijf het verhaal van een probleem dat door jouw dienst/product is opgelost, of juist een situatie van iemand die enorm geholpen is door jouw product of dienst.
Je inhoudelijke tekst samen met de afbeelding spelen een belangrijke rol. Een 1-2-tje zoals wij dat noemen:
- De afbeelding trekt de aandacht.
- En jouw inhoudelijke tekst is de verleiding en leidt tot een actie (Call To Action). De welbekende klik op de button.
💌Maak een Call To Action (CTA)!
Wat wil je dat jouw klanten doen? Welke actie wil je dat ze ondernemen? Bijvoorbeeld contact met jou opnemen, je blog lezen, naar jouw website gaan en je aanbod bekijken.
Neem altijd een call-to-action op in je posts dat aansluit bij je aanbod.
💌Resultaat: Je maakt van kijkers, volgers en van volgers klanten!
Deze stappen vormen een handige richtlijn voor het schrijven van succesvolle Social Media Posts.
In mijn Online Business programma leer ik jou als ambitieuze vrouw hoe je met Personal Branding meer zichtbaarheid creëert. Jouw eigen Look & Feel in kunt zetten, zodat jij zichtbaar wordt. Gezien en gehoord worden op een manier die bij jou past.
Mijn doel is jou te helpen om zichtbaar te zijn.
Inspireren, adviseren en motiveren om jouw eigen Look & Feel in te zetten!
Gezien en gehoord worden op een manier die bij jou past!
Daar gaat mijn hart sneller van kloppen.
Het maakt hierbij niet uit of je wilt STARten met Content Marketing of dat je al een tijdje bezig bent maar je wilt groeien en meer resultaat halen.
Ik begeleid je persoonlijk en stap voor stap. Voorzie je van feedback en peptalks (kortom: je persoonlijke STARleader).
Kijk voor alle informatie en om je aan te melden op:
Star in Content Creatie
Let's STARt together! ❤