Word bewust van jouw kansen en mogelijkheden. Zie uitdagingen als kansen!

Er zijn ontzettend veel kansen en mogelijkheden om jouw diensten aan te bieden. Je kan inspelen op de behoeftes van klanten, probleemstellingen waar jij het antwoord op hebt, actuele trends, seizoenen, feestdagen, nationale of wereldwijde themadagen. Er is voor iedere dag wel iets te verzinnen waar jij een concept, campagne of andere marketing uiting bij kan bedenken voor jouw bedrijf. Belangrijk daarbij is om bij jezelf te blijven.

  1. Een beter begin, begint ECHT bij jezelf!
    Wil jij een succevolle Business creëren? Denk dan eerst heel goed na wie jij bent en wat jij wilt. Waar ben jij goed in, waar word jij blij van, wat vind je leuk om te doen, wat zijn jouw unieke talenten? Dit is belangrijk om je ideale klant te bepalen en jouw Business vorm te geven. 
  2. Creëer jouw STAR-aanbod!
    Wil je een online of offline aanbod creëren? Of een combinatie aanbieden?
    Liever één op één of in kleine groepen?
    Denk daar goed over na en neem je voorkeuren mee in het creëren van jouw STAR-aanbod.
  1. Stel grenzen en NEE is ook een antwoord!
    We willen als onderneemster altijd dienstbaar zijn en willen graag heel ondernemend Nederland helpen, omdat jij bepaalde klanten geen NEE wil verkopen. Ik ben ook zo begonnen. Om bezig te zijn en bij zoveel mogelijk mensen in de smaak te vallen.
    Er is veel meer mogelijk; meer klanten, een beter aanbod en meer groei. Je weet alleen nog niet hoe je dit moet aanpakken. Jij haalt daarom nog niet alles uit je bedrijf en je laat heel veel kansen liggen.

Het leek soms wel alsof ik weer in loondienst was en niet voor mezelf was begonnen. Hard werken, veel opdrachten en weinig inkomsten. Want tja elke euro is er 1 toch? Maar door tijd te besteden aan zaken die ik minder leuk vond en die mij eigenlijk veel energie kosten, heb ik weer minder tijd voor mezelf en mijn eigen bedrijf. Door JA te zeggen tegen de opdracht, zei ik eigenlijk NEE tegen mezelf. Dus bedenk goed aan wie en wat je wel aandacht wilt besteden.

TIJD IS GELD, VRIJE TIJD IS GOUD!

  1. Focus je op jouw doelgroep!

Zeg ik uit eigen ervaring, maar het is echt zo! Ik dacht dat ik dat deed, maar ik deed dit dus niet en daarom kostte dit mij enorm veel moeite om mijn aanbod te verkopen. De boodschap kwam niet over, mensen herkenden zich er niet in. Ik wilde verschillende doelgroepen helpen en maakte mijn aanbod veel te breed. Dat zorgde voor verwarring. Ik was de welbekende kleine vis in een grote vijver!

Inmiddels weet ik wel beter dat je hiermee juist niet succesvol wordt. Als je je richt op een kleine, specifieke doelgroep, kun je een expertstatus verkrijgen doordat je klanten zich in jouw communicatie herkennen. 

Help!?! Wie is dan mijn ideale klant? En waar vind ik die?
Zorg dat je jouw ideale doelgroep bedient en niet heel ondernemend Nederland! Jouw ideale doelgroep is nooit te klein en ook niet voor eeuwig. Sterker nog, hij ontwikkelt met jou en je ondernemerschap mee en is daardoor continu in beweging. 

“Ik help ondernemers met alles waar je als ondernemer geen tijd voor hebt of wil maken…..” Weet je wel hoeveel dit er zijn? Elke ondernemer is anders, niemand is hetzelfde en elke ondernemer heeft andere behoeftes. Als je diensten dus aanbiedt voor heel ondernemend Nederland dan zal niemand zich herkennen in jouw aanbod. Zonde van je tijd! Ondernemers willen werken met experts, dus focus! Evalueer en stuur bij als je merkt dat je aanbod en je ideale klant verandert. 

Of  “Je wil de hele wereld helpen met jouw missie….”, dit is in de praktijk écht onmogelijk om hieraan te beginnen. Als je iedereen als jouw klant wil dan zul je dus nooit een Expert-status opbouwen. Sterker nog, jouw ideale klant voelt zich niet aangesproken en zal jouw aanbod niet kopen en jij haalt niet alles uit jezelf en je bedrijf, omdat je geen energie krijgt van de klanten waarvoor je nu werkt! Als je diensten aanbiedt voor heel ondernemend Nederland dan zal niemand zich herkennen in jouw aanbod. Zonde van je tijd! Verkoop de oplossing aan je klant en niet je formule of methode. Wat kan jij anders of beter dan andere onderneemsters. Wat is het concrete resultaat waar de klant mee naar huis gaat! Evalueer en stuur bij als je merkt dat je aanbod en je ideale klant verandert. 

  1. Werk in je bedrijf EN aan je bedrijf!U
    Ik neem regelmatig tijd om AAN mijn bedrijf te werken in plaats van IN mijn bedrijf. Hierdoor houd ik overzicht en voorkom ik dat ik in rondjes ga lopen.

Zie jij kansen als ze voorbij komen?
De valkuil die velen van ons maken is door te hollen, omdat er omzetkansen liggen. En als je dat doet, vergeet je de stappen te zetten die voor omzet op de lange termijn zullen zorgen. Ik maak soms bewust de keuze om tijd te investeren en minder weekinkomsten te hebben om te zorgen voor meer lange termijn omzet. Dit is een manier van omdenken die je jezelf eigen moet maken. 

Hiervoor heb je een plan nodig. Een plan hoe kom je van A (waar je nu bent) naar B (waar je graag zou willen zijn). Een actie die tot een reactie leidt en dan natuurlijk vooral het liefst de gewenste reactie; dat mensen overgaan tot het kopen van je dienst. 

Posted in

Virtual Stars

Laat een reactie achter