Dat antwoord willen jullie natuurlijk gelijk hebben, maar helaas ik moet je daarin teleurstellen dat ik dit niet op voorhand kan zeggen.
Ik heb dit pad ook gelopen en loop dit op dit moment nog. Je bent dus nooit klaar met de vraag: Wie is mijn ideale klant?
Aan het begin had ik mijn ideale klant beschreven en had op dat moment ook 2 verschillende doelgroepen. Ik heb inmiddels al verschillende klanten geholpen voor verschillende zaken. Wanneer weet je nu eigenlijk dan dat je ideale klant je ideale klant is? Doordat je als onderneemster een bepaald pad loopt komen er soms mensen op je pad die het oprecht goed met je voor hebben en ja je komt ook wel eens mensen tegen waarvan je op het eerste gezicht dacht dat ze het goed met je voor hebben. Voor mij geld een onderbuik gevoel hebben vaak als teken dat er iets niet helemaal klopt. En als je dan zo’n gevoel heb wat doe je hier dan mee? Vaak slaap ik er dan een nachtje over en dan heb ik de dag erop meestal wat meer inzicht.
MAAK KEUZES
Als ik dan er een nachtje over heb geslapen kan ik er beter over nadenken en dan maak ik een keuze…wil ik hiermee verder gaan of niet? Zo ja, op welke voorwaarden wil je dan samenwerken? Soms is het lastig om een keuze te maken, omdat bijvoorbeeld het toch inkomsten oplevert, of omdat mensen in jouw omgeving zeggen waar maak je je druk om? Ik wil jullie dan ook mee geven als het je veel meer energie kost dan dat het je oplevert STOP ER DAN MEE! Je ideale klant kan gedurende je pad wijzigen..en dan bewandel je weer een andere route.